Karate

Programul Pierre de Coubertin are ca obiectiv principal selecţia şi iniţierea copiilor în sport PDF Imprimare Email
Duminică, 05 Octombrie 2014 19:10

                                  

   Ministerul Tineretului şi Sportului (MTS) derulează programul Pierre de Coubertin. Acesta este o sesiune de finanţare care se va face prin evaluare şi selecţie de proiecte ale Federaţiilor Sportive Naţionale.

   Tema sesiunii de finanţare este Educaţia prin Sport - Acţiuni de selecţie, pregătire şi realizare de competiţii sportive ale copiilor şi ale persoanelor cu dizabilităţi în vederea obţinerii de performeri”.

    Anul acesta, sesiunea de finanţare PROGRAMUL PIERRE DE COUBERTIN are un buget alocat de 5 milioane lei, iar aplicanţii eligibili sunt Federaţiile Sportive Naţionale. Numărul maxim admis spre finanţare este de două proiecte/federaţie, cu o sumă maximă admisă de 150 mii lei/ proiect.

   Depunerea proiectelor se face în perioada 15-30 iulie, la sediul Ministerului Tineretului şi Sportului sau prin Poştă la adresa Bucureşti, Sector 2, Strada Vasile Conta nr.16, parter-Registratură.

  Programul Pierre de Coubertin este iniţat şi finanţat de MTS şi are ca obiectiv principal selecţia şi iniţierea copiilor în sport.

 

 

 

PROGRAMUL PIERRE DE COUBERTIN

parte a strategiei Comisiei Europene în domeniul sportului

Având în vedere art. 6 din Tratatul UE şi art. 149 din Tratatul CE, astfel cum a fost modificat prin Tratatul de la Lisabona, privind contribuţia UE la promovarea temelor privind sportul european şi deciziile CE privind aspectele legate de sport, s-a definit că sportul european este o parte inalienabilă a identităţii europene, a culturii europene şi a cetăţeniei şi se bazează pe angajamentul a milioane de sportivi, voluntari şi suporteri, care activează într-un mare număr de cluburi şi federaţii sportive.

Tratatul de la Lisabona, Cartea Alba a Sportului, a conferit CE competenţa să desfăşoare acţiuni de sprijinire, de cooperare şi completare a măsurilor luate de statele membre, abordând aspectele economice,sociale,educationale si culturale ale sportului.

PROGRAMUL PIERRE DE COUBERTIN. – EDUCAŢIE PRIN SPORT- SELECŢIE, PREGĂTIRE ŞI REALIZARE DE COMPETIŢII SPORTIVE

Programul are ca obiectiv strategic sprijinirea şi dezvoltarea programelor sportive propuse de federaţiile sportive naţionale pentru acţiuni de selecţie, pregătire şi realizare de competiţii ale copiilor, juniorilor mici, precum şi ale persoanelor cu dizabilitaăţi, în vederea obţinerii de performeri.

I. Scop: valorificarea aptitudinilor individuale într-un sistem organizat de selecţie, pregătire şi competiţie a copiilor, juniorilor mici, precum şi a persoanelor cu dizabilităţi care să asigure formarea de performeri, precum şi îmbunătăţirea stării de sănătate publică prin crearea unui cadru social şi organizatoric favorizant.

               II. a. Obiective generale            

a. promovarea sportului şi educaţiei fizice drept elemente esenţiale pentru o educaţie de calitate, acestea reprezentând toate formele de activităţi fizice care printr-o participare organizată, au drept obiectiv expresia sau ameliorarea condiţiei fizice şi psihice;

b. susţinerea activităţii sportive la nivelul copiilor şi juniorilor mici, precum şi a persoanelor cu dizabilităţi;

c. demararea proceselor de selecţie, pregătire şi realizare de competiţii , pentru fiecare ramură de sport a copiilor şi juniorilor mici cu aptitudini remarcabile, precum şi pentru persoanele cu dizabilităţi;

d. utilizarea potenţialului sportiv cu privire la incluziunea socială, integrare şi şanse egale;

e. încurajarea practicării activităţilor fizice şi sportive, în mod continuu, cu scopul de a câştiga încredere, de a promova un stil de viaţă sănătos şi o dezvoltare armonioasă durabilă;

f. susţinerea disciplinelor şi a probelor sportive, în funcţie de tradiţia şi de gradul de dezvoltare a fiecărei discipline pentru fiecare categorie de participanţi.

                 b. Obiective specifice

1. realizarea educaţiei integrale prin sport şi includerea copiilor şi juniorilor mici ;

2. influenţarea dezvoltării fizice armonioase a copiilor;

3. integrarea socială;

4. creşterea numărului de participanţi în competiţiile oficiale;

5. realizarea unei baze de selecţie pentru performanţă;

6. dezvoltarea spiritului de competiţie;

7. dezvoltarea spiritului de fair-play;

8. pregătirea pentru viaţă, formarea obişnuinţei de a lucra în echipă;

9. sporirea interesului general pentru activităţile copiilor, juniorilor mici şi ale persoanelor cu dizabilităţi;

10. prevenirea îmbolnăvirilor şi menţinerea sănătăţii populaţiei.

2.Cadru de linii directoare abordate de MTS în sensul aplicării strategiei UE în domeniul sportului. Piloni strategici

    

Scopul: susţinerea şi consolidarea poziţiei strategice a sportului din România ca politică publică în procesul decizional al UE.

Obiectiv general: stabilirea principiilor, regulilor, cadrului instituţional care reglementează procesul de absorbţie a fondurilor europene.

Obiective specifice:

- accesarea fondurilor structurale destinate politicilor de coeziune în domeniul sportului.

            - asigurarea absorbţiei fondurilor europene în domeniul sportului pe axele de intervenţie şi domeniile majore de intervenţie din POR, POS, FEDR, FSE, FC şi alte finanţări, prentru 2014-2020.

            - colaborarea şi participarea la CIAP pentru pregătirea utilizării fondurilor ce urmează a fi alocate României în 2014-2020.

            - gestionarea fondurilor publice şi fondurilor atrase pe care le alocă susţinerii proiectelor de dezvoltare, a FSN-urilor pe ramură de sport, pentru acţiuni de selecţie, pregătire şi participare în competiţii a copiilor şi junirilor mici.

            - gestionarea fondurilor publice şi fondurilor atrase, monitorizarea şi evaluarea proiectelor şi programelor propuse de FSN pe ramură de sport, pentru acţiuni de selecţie, pregătire şi participare în competiţii a copiilor şi junirilor mici.

Pentru atingerea obiectivelor specifice sunt accesate instrumente structurale (fonduri), care reprezintă asistenţă financiară nerambursabilă primită de România , în calitate de stat membru al UE prin intermediul FEDR, FSE, prin contracte de finanţare aferente unei operaţiuni în scopul atingerii obiectivelor axei prioritare dintr-un program operaţional, prin drepturile şi obligaţiile părţilor.

            PILONI STRATEGICI

1. Dimensiunea economică a sportului

Sportul reprezintă un sector dinamic, cu o dezvoltare rapidă şi un impact macro-economic important, care poate contribui la atingerea obiectivelor stabilite în Tratatul de la Lisabona, cu privire la creşterea economică şi la crearea de locuri de muncă. Studiile şi analizele conturilor bugetare naţionale, aspectele economice implicate de evenimentele sportive de mare anvergură, conferă sportului o pondere mare în economie: valoarea adaugată de 407 miliarde de euro, reprezentând 3,7% din PIB-ul UE şi oferind locuri de muncă pentru 15 milioane de persoane, adică 5,4% din forţa de muncă. Sportul severşte drept instrument de dezvoltare locală, regională şi rurală pentru că poate da naştere la sinergii cu dezvoltarea turistică prin intermediul dezvoltării infrastructurilor şi apariţia de parteneriate în vederea finanţării sportului şi activităţilor recreative.

Dimensiunea economică a sportului este conferită de sursele diverse de venit ale organizaţiilor sportive: cotizaţiile membrilor, vânzarea de bilete, publicitatea şi sponsorizarea, loteriile, drepturile de difuzare, activităţile comerciale, subvenţii publice, dând astfel acces cetăţenilor la activităţile sportive şi la sport.

Comisia Europeană recomandă o mai mare transparenţă în privinţa activităţilor desfăşurate de agenţiile de jucători.

Comisia Europeană recomandă schimbul de bune practici între statele membre şi federaţiile sportive europene, îmbunătăţirea sistemului de acordare a licenţelor cluburilor sportive şi respectarea de către acestea aceloraţi reguli în materie de gestiune financiară. Recomandă, de asemenea, respectarea dispoziţiilor referitoare la concurenţă şi la piaţa internă, operatorii de jocuri de noroc.

Comisia Europeană recomandă aplicarea concretă a acquis-ului comunitar în domeniul financiar, precum şi dialogul structurat între Federaţiile Sportive Europene, Organizaţiile Sportive Interdisciplinare Europene, în specialComitele Olimpice Europene, Comitetul Paralimpic European, precum şi alte organizaţii sportive europene şi internaţionale, cum ar fi organismele sportive ale Consiliului Europei şi organismele ONU ( UNESCO şi OMC).

Rolul Comisiei Europene în domeniul guvernării sportului este de încurajare a partajării bunelor practici, prin sprijinirea dezvoltării unui set comun de principii de bună guvernare în sport, precum transparenţa, democraţia, responsabilitatea factorilor implicaţi ( asociaţii, federaţii, ligi, administraţii).

Comisia Europeană consideră că nu se poate crea un model sportiv european, dar că anumite tradiţii ale sportului ar trebui să fie promovate. Evenimentele sociale şi economice înregistrate în majoritatea statelor membre ( creşterea nivelului de comercializare, cheltuielile publice, creşterea numărului de participanţi, creşterea tranzacţiilor financiare) au adus noi provocări economice în organizarea sportului în Europa, astfel încât în perioada 2014-2020 va dispune la nivel european de propriul său buget de 30 milioane de euro.

MTS a stabilit in baza acestor recomandari

Axe de prioritate:

1.1 Sprijinirea financiară a organizaţiilor sportive de masă (finanţare naţională de la bugetul de stat)

1.2 Sprijinirea financiară a activităţilor privind selecţia, acţiuni de pregătire sportivă şi realizare de competiţii sportive pentru copii şi juniori mici ( HG 311/2003, art 1) în baza unor proiecte şi programe ale federaţiilor sportive naţionale ( finanţare naţională din bugetul de venituri proprii MTS), aşa cum recomandă Comisia Europeană prin programul „ Europa pentru cetăţeni”.Programul Pierre de Coubertin dezvoltat de MTS

1.3 finanţarea unor studii de cercetare şi analize comparative privind conturile naţionale, aspectele economice şi ponderea directă a sportului în economie, raportată la indicatori macro-economici ( PIB, creşterea economică, rata şomajului), precum şi ponderea indirectă prin intermediul educaţiei, dezvoltării.

1.4 finanţarea activităţilor conexe drepturilor de proprietate intelectuală, drepturi de autor, comunicări comerciale, mărcile înregistrate, precum şi drepturile privind imaginea şi cele de difuzare.

2. Dimensiunea socială şi rolul sportului în societate

Strategia UE prevede masuri ,da asiguari si cere tarilor membre sa recunoasca necesitatea reintegrarii sportivilor profesionisti pe piata muncii la sfirsitul carierei sportive si dezvoltarea unei cariere duble prin obtinerea de cunostinte,aptitudini si competente privind invatarea nonformala,prin e learning,invatare la distanta.

Comisia europeana recomanda.incurajarea institutiilor de invatamint la nivel national ale statelor membre sa coopereze in ceea ce priveste programele de educatie si programele de studii comune adaptate pentru sportivi pe un curriculum bazat privind cadrul european al calificarilor.

Comisia europeana recomanda promovarea dezvoltarii de programe de formare ,calificare in domeniul sportului pentru sportivii de elita ,prin incurajarea relatiilor intre furnizorii de educatie profesionala si organizatiile sportive.

Comisia europeana recomanda continuarea activitatii prin Cadrul European al Calificarilor EQF pentru a organiza cursuri de sport ,de calificare si certificare pentru profesiile din dubla cariera si a sistemului de credite pentru invatamint ECVET

Comisia europeana recomanda elaborarea unui set de indicatori pentru punerea in aplicare a actiunilor in domeniul dublei cariere.,prin schimbul de bune practici,prin acordarea de sprijin in cadrul schemelor de finantare.

Comisia europeana recomanda ca sportivii sa fie incurajati de oferte de sponsorizare de catre mari companii la care sa aiba acces sportivii de inalta performanta ,imbinind performanta ,cu educatia si munca.

Comisia europeana recomanda existenta la nivel local de centre de formare a tinerilor sportivi pentru pregatirea acestora in conditii corespunzatoare.printr un centru pilot tip ECVET tinind cont de mobilitatea acestora.,protejindu se interesele de ordin mnoral,educational si profesional

Comisia europena considera ca este de nedorit ca sportivii profesionisti sa aiba mai putine drepturi decit alte categorii de angajati si considera important ca sportivii profesionisti sa aiba o sfera larga si transparenta de drepturi ca angajati ,inclusiv dreptul la un contract colectiv de munca ,la afiliere la sindicate profesionale.

Romania prin MTS are o politica coerenta privind protectia sociala a sportivilor.

Acestia beneficiaza de drepturile de asigurare sociala ,de asistenta sociala,de

asigurare sociala de sanatate ,precum si de drepturile ce li se cuvin de la fondurile private de pensii.

Sportivii de performanta ,care au obtinut medalii de aur,argint sau bronz in probele individuale sau pe echipe din cadrul JO ,CM, CE de seniori probe olimpice au dreptul la cerere si cu confirmarea MTS la o renta viagera,echivalentul a 1.5 salarii medii brute pe economie,in functie de nivelul performantei sportive.

Sportivii de performanta convocati la loturile nationale,beneficiaza de prime de asigurare de accidente si se stipuleaza in contractul de asigurare in limita bugetului anual al structurilor sportive si al COR.

Romania trebuie sa adere la masurile stipulate in Tratatul de la Lisabona ,planul de masuri Pierre de Coubertin in ceea ce priveste dubla cariera si sa si stabileasca stra tegia armonizata cu acquis ul comunitar.

Comisia Europeană consideră ca este posibila o mai buna utilizare a potentialului sportului ca instrument de incluziune sociala Aceasta include contributia sportului la crearea de locuri de munca, la cresterea economica si la revitalizarea zonelor defavorizate.

Comisia Europeană recomandă reconsiderarea activităţilor non-profit ca şi servicii sociale de interes naţional care să contribuie la coeziunea şi incluziunea socială a grupurilor sociale vulnerabile.

Strategia MTS ţine cont de managementul integrat privind armonizarea politicilor şi obiectivelor strategice prevăzute în programul Pierre de Coubertin cu cel european pe direcţii de acţiune: dialog intercultural, toleranţa şi respectul reciproc, solidaritatea, autodisciplina, egalitatea între sexe, nediscriminarea între cetăţeni pe motive de naţionalitate, mediul social sau situaţie economică, vârstă, handicap, religie, orientare sexuală.

Comisia Europeană recomandă ca dimensiune europeană a sportului creşterea capacităţii de angajare prin acţiuni, care promovează incluziunea socială, integrarea şi şansele egale, astfel încât toţi cetăţenii să aibă acces la sport.

Comisia Europeană recomandă măsuri pentru integrarea socială a imigranţilor, a persoanelor cu handicap, prin dialog intercultural şi promovare de parteneriate între ţările membre.

Tratatul de la Lisabona „ Cartea albă a sportului”, Planul de Acţiune Pierre de Coubertin, propune ca specificitate a organizării sportului, protecţia minorilor, dezvoltarea durabilă şi armonioasă a copiilor. Prin respectarea tuturor drepturilor consacrate in Conventia Organizatiei Natiunilor Unite privind drepturile Copilului.

Comisia Europeană recomandă elaborarea strategiei Europa 2020, prin creşterea capacităţii de angajare şi a mobilităţii prin acţiuni care promovează educaţia şi formarea copiilor şi tinerilor.

Comisia Europeană recomandă încurajarea practicării activităţilor fizice, identificarea şcolilor în vederea acordării etichete europene.

Comisia Europeană recomandă o atenţie sporită accesării instrumentelor financiare pentru: Programul Tineret şi Cetăţenie, Cooperare între organizaţii sportive, şcoli, societate civilă, familie şi alţi parteneri, Programul de Învăţare Continuă, de formare a profesorilor, de dezvoltare armonioasă şi durabilă a copiilor şi tinerilor, Programul privind sănătatea publică, în sensul protejării integrităţii fizice şi morale a copiilor şi tinerilor.

Cartea albă a sportului, în Strategia pentru Europa, evocă probleme de sănătate legate de alimentaţie, excesul de greutate şi obezitate, care pot duce la afecţiuni cardio-vasculare, diabet şi care pot afecta clitatea vieţii.

Comisia Europeană recomandă adoptarea de acţiuni proactive în vederea contracarării declinului înregistrat în privinţa activităţilor fizice, menite să îmbunătăţească sănătatea, mişcarea sportivă având o influenţă pozitivă decât oricare alta.

Comisia Europeană recomandă transformarea activităţilor menite să îmbunătăţească sănătatea într-un element cheie al acitivăţilor legate de sport şi să se acorde o atenţie sporită în privinţa instrumentelor financiare corespunzătoare, programul privind sănătatea publică pentru perioada 2014-2020.

Comisia Europeană recomandă creşterea numărului orelor de educaţie fizică, atât în clasele primare cât şi secundare, precum şi creşterea infrastructurii destinate sportului, a instalaţiilor sportive şi a echipamentului pentru sport.

Comisia Europeană recomandă statelor membre să elaboreze strategii la nivel naţional, care să dezvolte programele educaţionale, prin creşterea ponderii activităţilor fizice în rândul copiilor şi al şcolarilor de la o vârstă fragedă, precum şi finanţarea activităţilor fizice din şcoli.

Comisia Europeană recomandă educarea tinerilor în vederea sensibilizării acestora faţă de importanţa hranei sănătoase.

Modalităţi concrete de acţiune ale MTS

La nivel naţional, educaţia fizică şcolară este disciplină obligatorie, prevăzută în planul de învăţământ, cu nivel de ore diferenţiat, conform curiculumului stabilit de comun acord între MTS şi MEN. Activitatea sportivă din instituţiile de învăţământ se organizează în cadrul asociaţiilor sportive şcolare şi universitare. Controlul şi asistenţa medicală în domeniul educaţiei fizice şi sportului sunt obligatorii, iar practicarea exerciţiilor fizice în forme organizate se realizează numai cu aviz medical. Pentru a participa la antrenamente şi competiţii, sportivi legitimaţi trebuie să efectueze controlul medical periodic la unităţile de medicină sportivă. Controlul şi asistenţa medicală de specialitate se acordă conform normelor tehnice elaborate de MTS şi MS. Normele tehnice se referă la controlul medical al sportivilot, asistenţa medico-sportivă în CSN şi la bazele sportive în timpul desfăşurării antrenamentelor şi competiţiilor. Controlul şi asistenţa medicală a sportivilor se face prin INMS pentru loturile naţionale şi olimpice, policlinici judeţene de medicină sportivă pentru toţi sportivii din raza lor teritorială.

Axe de prioritate:

2.1 sprijinirea financiară a activităţilor persoanelor cu dizabilităţi în baza unor proiecte şi programe ale federaţiilor sportive naţionale şi ale Comitetului Naţional Paralimpic.

2.2 spijinirea financiară a acţiunilor privind îmbunătăţirea sănătăţii publice si asistentei medicale prin intermediul activităţii fizice, precum şi înfiinţarea unei reţele specializate pentru activităţile fizice ( HEPA)

2.4 finanţarea activităţilor programului pentru învăţarea continuă, având în vedere rolul sportului în educaţia formală şi non-formală

2.5 finanţarea activităţilor în vederea formării tinerilor sportivi din România pentru o dublă carieră şi reintegrării pe piaţa muncii a sportivilor retraşi din activitatea sportivă, în sensul de incluziune socială şi şanse egale, definite de Tratatul de la Lisabona.

2.6 finanţarea activităţilor privind promovarea voluntariatului şi a cetăţeniei active prin intermediul sportului, aşa cum recomandă Comisia în programul „Tineret în Acţiune”.

2.7 finantarea activitatilor de incurajare si crestere a participarii la educatia prin sport si cresterea calitatii sistemului de educatie si formare profesionala

3. Organizarea sportului

Comisia invita statele membre sa includa in planurile pentru viitorul imediat, o evaluare a contributiei directe realizate de sport la PIB, precum si a contributiei sale indirecte prin educatie-dezvoltare regionala.

Comisia Europeană recomandă statelor membre sa dezvolte o metoda statistica europeana in vederea masurariii impactului economic al sportului ca baza pentru subventiile nationale aferente sportului, care ar putea conduce in timp la un cont satelit european pentru sport.

Axe de prioritate:

3.1 finanţarea de activităţi care să promoveze valorile şi tradiţiile sportului european şi care să creeze un model sportiv european prin realizarea unui management   strategic al resurselor umane

3.2 finanţarea unor activităţi de promovare a dialogului structurat între federaţiile sportive europene, organizaţiile sportive tutelare europene, forul olimpic european, organizaţii sportive naţionale, alte organizaţii sportive internaţionale şi naţionale, prin crearea unui for sportiv U.E.

             3.3 finanţarea creării unor instrumente de raportare a a punerii în aplicare a Planului de Acţiune „ Pierre de Coubertin”

             3.4 finantarea de activitati privind cresterea calitatii serviciilor publice

             3.5 finantarea serviciilor electronice e-sport,e-tineret

             3.6 finantarea serviciilor de cadastru pentru intabularea infrastructutii sportive aflate in admnistrarea MTS pentru inscrierea in RBSO.

            3.7 finantarea unor incubatoare de sport, care sa permita sprijinirea antreprenoriatului in sport.

            3.8 finantarea unor cheltuieli care sa permita reabilitarea infrastructurii sportive ( Sali de sport, terenuri).

3.9 finanţarea activităţilor sportive sinergice cu sectorul turistic în vederea stimulării modernizării infrastructurii în încheierii de parteneriate.

4.Abordarea multidisciplinară şi cercetarea în sport

Sportul joacă un rol important în cadrul societăţii europene acesta se confruntă cu noi ameninţări şi provocări, cum ar fi: presiunea comercială, dopajul, rasismul, violenţa, exploatarea tinerilor jucători, aranjarea meciurilor, corupţia, activităţile de pariuri şi spălare a banilor. Tratatul de la Lisabona a conferit CE competenţa să desfăşoare acţiuni de sprijinire, de cooperare şi completare a măsurilor luate de statele membre, abordând aspectele menţionate mai sus. La nivel european, lupta împotriva dopajului trebuie să ia în considerare atât aplicarea legii cât şi dimensiunea sănătăţii. Codul mondial anti-doping din 2003 a permis stabilirea unui model pentru legislaţiile naţionale, dar eforturile depuse de Agenţia Mondială Anti-Dopin ( WADA) sunt totuşi concentrate pe sportul de înaltă performanţă.

CE recomandă pentru o mai bună coordonare în combatere dopajului să se definească poziţii comune între WADA, UNESCO şi Consiliul Europei, precum şi schimbul de informaţii şi bune practici între guverne, organizaţii naţionale antidopaj şi laboratoare anti-doping.

Comisia recomandă dezvoltarea de parteneriate între poliţia de frontieră, vămi, laboratoare acreditate de WADA şi Interpol, în vederea asigurării unui schimb de informaâii referitoare la substanţele şi practicile de dopaj, cât şi la acţiunile de prevenţie.

Comisia recomandă organizarea de cursuri de formare şi crearea de reţele între centrele de formare a poliţiştilor.

Comisia recomandă organizaţiilor sportive şi factorilor responsabili elaborarea de norme de bună practică în vederea asigurării, infomării şi educaţiei tinerilor sportivi cu privire la substanţe dopante, din ce în ce mai sofisticate, precum şi implicaţiile pe care acestea le pot avea asupra sănătăţii.

Comisia recomandă eliminarea violenţei din timpul evenimentelor sportive, care rămâne încă o problemă nerezolvată şi care se poate manifesta în diverse moduri.

Comisia recomandă schimbul de bune practici şi informaţii operaţionale, cu privire la grupurile de suporteri ce prezintă un risc de agresivitate şi violenţă, precum şi dialogul în cadrul reţelelor de cooperare existente, precum fortbal împotriva rasismului în Europa.

Comisia recomandă federaţiilor sportive să dispună de proceduri de acţiune împotriva abuzurilor de natură rasistă din timpul meciurilor şi consolidarea unor instrumente legislative în vedcerea prevenirii dezordinii publice, a incidentelor de violenţă, rasism şi xenofobie.

Modalităţi concrete de acţiune în aceste domenii ale MTS

Activitatea sportivă în România porneşte de la principiul asigurării unui climat civilizat de fairplay şi sportivitate. Modalităţile concrete de acţiune se stabilesc având în vedere prevederile Convenţiei Europene privind violenţa şi ieşirile necontrolate ale spectatorilor, astfel încât s-a înfiinţat Comisia Naţională de Acţiuni împotriva Violenţei în Sport, organism de reglemetare, control şi supraveghere, care sabileşte normele obligatorii privind organizarea spectacolelor şi manifestărilor sportive, supraveghează şi controlează modul în care măsurile sunt respectate şi aplicate de organizatorii de spectacole şi administratorii de baze sportive, formaţi din reprezentanţi ai federaţiilor sportive naţionale, ligi sportive, direcţii judeţene şi autorităţi publice locale.

În ceea ce priveşte lupta împotriva dopajului s-a înfiinţat Agenţia Naţională Anti-Doping, instituţie publică coordonată de primul-ministru, care pune în aplicare programul naţional anti-doping, în conformitate cu:

            a. convenţia anti-doping a Consiliului Europei

            b. Agenţia Mondială Anti-Doping

            c. Codul Mondial Anti-Doping

şi controlează dacă normele tehnice sunt în conformitate cu reglementările Federaţiilor Sportive Internaţionale, CIO şi WADA.

Rolul Comisiei Europene este de a invita statele membre şi organizaţiile sportive pentru a trata problema discriminării, bazate pe naţionalitate, printr-un dialog structurat şi prin adoptarea de proceduri multidisciplinare, în conformitate cu dispoziţiile Tratatului UE şi a sentinţelor Curţii Europene de Justiţie.

În domeniul cercetării ştiinţifice MTS poate finanta activităti stiintifice pe baza de contracte de cercetare, informare-documentare, precum si organizarea de conferinte si alte manifestari stiintifice in domeniul sportului, din venituri proprii.

            In Romania cercetarea stiintifica urmareste ameliorarea programelor de educatie fizica si marirea eficientei sociale a sportului pentru toti, ridicarea nivelului de performanta sportiva prin mijloace specifice cercetarii, fundamentarea metodico-stiintifica şi medico-biologica a selectiei, antrenamentului si participarii sportivilor la competitii. Programele de cercetare stiintifica pentru educatie fizica si sport de interes national se includ in planul national de cercetare, dezvoltate si inovare. INCS, institutie publica in subordinea MTS asigura cadrul profesional de dezvoltare a cercetarii şi asistarii stiintifice. Finantarea acestuia este de la bugetul de stat si din venituri extra-bugetare.

            Comisia Europeana recomanda atentie sporita in privind instrumentelor financiare pentru cercetarea stiintifica, cum ar fi al saptelea program cadru pentru cercetare tehnologica.

Comisia Europeana recomanda elaborarea unui studiu de cercetare european in ceea ce priveste aplicarea acquis-ului comunitat in toate tarile membre

Axe de prioritate

4.1 spijinirea financiară a acţiunilor si programelor de cercetare privind lupta împotriva dopajului , sporirea rolului sportului în educaţia şi prevenţia dopajului, prin crearea unor centre de informare, prin schimb de informaţii şi practici între Guverne, organizaţii internaţionale antidopaj şi laboratoare şi respectarea Convenţiei UNESCO împotriva dopajului

4.2 finanţarea activităţilor si programelor de cercetare bazate pe informaţii, cunoştinţe practice şi experienţă în prevenirea incidentelor de violenţă şi rasism, din timpul evenimentelor sportive.

CONCLUZIE

 

Ministerul Tineretului şi Sportului (MTS) derulează de astăzi programul Pierre de Coubertin. Acesta este o sesiune de finanţare care se va face prin evaluare şi selecţie de proiecte ale Federaţiilor Sportive Naţionale şi va fi organizată în perioada 30 iulie - 29 august 2014.

Tema sesiunii de finanţare este Educaţia prin Sport - Acţiuni de selecţie, pregătire şi realizare de competiţii sportive ale copiilor şi ale persoanelor cu dizabilităţi în vederea obţinerii de performeri”.

 Anul acesta, sesiunea de finanţare PROGRAMUL PIERRE DE COUBERTIN are un buget alocat de 5 milioane lei, iar aplicanţii eligibili sunt Federaţiile Sportive Naţionale. Numărul maxim admis spre finanţare este de două proiecte/federaţie, cu o sumă maximă admisă de 150 mii lei/ proiect.

Depunerea proiectelor se face în perioada 15-30 iulie, la sediul Ministerului Tineretului şi Sportului sau prin Poştă la adresa Bucureşti, Sector 2, Strada Vasile Conta nr.16, parter-Registratură.

Programul Pierre de Coubertin este iniţat şi finanţat de MTS şi are ca obiectiv principal selecţia şi iniţierea copiilor în sport.

 

Modalitati concrete de actiune ale Ministerului Tineretului si Sportului pentru aplicarea recomandarilor Comisiei Europene in domeniul sportului

1. Programul Pierre de Coubertin

2. Documentul cadru privind stabilirea unor prioritati de investitii preliminare ,pornind de la obiectivele tematice si tipurile de finantare a programelor operationale 2014-2020

Tema: Stabilirea unor priorităţi preliminare de investiţii aferente domeniului sport si tineret pornind de la obiectivele tematice şi tipurile de finanţare aferente programelor operaţionale 2014-2020, finanţate pe tipuri de fonduri UE, precum şi estimarea alocărilor financiare

În baza instrucţiunilor Memorandumului cu tema Acordul de parteneriat 2014 – 2020, cap. III, estimarea alocărilor financiare privind obiectivele tematice şi priorităţile de finanţare, cu indicarea tipului de fond din care se pot finanţa, a programelor operaţionale, şi a strategiei şi politicii UE în domeniul Sportului şi Tineretului, s-au identificat priorităţi preliminare de investiţii pentru atingerea obiectivelor tematice stabilite.

 

 

**http://mts.ro/noutati/programul-pierre-de-coubertin-demareaza-de-astazi/
**  http://mts.ro/noutati/anunt-piere-de-coubertin/

 
Banner

jNews Module



Primeşte HTML?

Joomla Extensions powered by Joobi

Zona banere

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

Sondaj

Cum poate fi mai bine promovat Karate-ul?
 

Sunteti aici: Home Stiri Programul Pierre de Coubertin are ca obiectiv principal selecţia şi iniţierea copiilor în sport